قدرت روحی

راه های رسیدن به آرامش و موفقیت

قدرت روحی

راه های رسیدن به آرامش و موفقیت

سلام خوش آمدید

در سرعت‏هاى ابتدایى یا در حالت سکون، تمام فرمان ماشین را هم بچرخانى، انحراف آن، دو یا سه متر است، ولى وقتى شتاب برداشتى کوچک‏ترین لغزش تو، انحراف مرگ آفرینى خواهد داشت. در سرعت نور، یک دهم ثانیه انحراف و لرزش، سى هزار کیلومتر انحراف به دنبال‏خواهد داشت.

کسى که این شتاب را دارد و با این سرعت کار مى ‏کند، جلودار و پیشرو است و لغزش‏هایش باید کنترل شود 

در مراحل اولیه کسى که مشروب مى ‏خورد و نماز هم نمى ‏خواند، مى‏ توان او را تحمل کرد؛ چون تو مى ‏خواهى ریشه‏ ها را در او فراهم کنى، زمینه‏ ها را فراهم کنى، امّا وقتى ریشه‏ ها پا گرفتند، چوب‏هاى خشک یکى یکى سبز مى ‏شود. اینجاست که باید حالت‏هاى روحى او، ذهن و تخیل او قضاوت‏هاى او، گمان‏ها و سوء ظن‏هاى او، کنترل شوند، که اینها باعث افت وجودى و انحطاط او مى ‏شوند؛ چون شتاب برداشته و سرعت گرفته است.

 (استاد علی صفائی حائری-حرکت، ص: 105 )

داستانی از رجلعی خیاط ،مرتبط با همین موضوع

یکی از ارادتمندان شیخ  رجبعلی درباره او نقل میکند که: شبی در یکی از جلسات- که در خانه یکی از دوستان شیخ بود- شیخ پیش از آن که صحبت های خود را شروع کند احساس ضعف کرد و قدری نان خواست، صاحب خانه نصف نان «تافتون» آورد، ایشان آن را میل کرد، و جلسه را آغاز نمود.

شب بعد فرمود:
« دیشب به ائمه (ع) سلام کردم ولی آنان را ندیدم، متوسل شدم که علت چیست؟ در عالم معنا فرمودند: نصف آن نان را که خوردی ضعفت برطرف شد، نصف دیگر را چرا خوردی؟!
مقداری از غذا که برای بدن مورد نیاز است، خوردنش خوب است، اضافه بر آن موجب حجاب و ظلمت است. »

  • مجید علیپورمقدم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شما عاشق اینجا خواهید شد اگر فقط نیم ساعت آن را مرور کنید.

✅️ روانشناسی آرامش و موفقیت
✅️ هدف گذاری
✅️ مدیریت زمان
✅️ برنامه ریزی
✅️ اعتماد به نفس

طبقه بندی موضوعی