قدرت روحی

راه های رسیدن به آرامش و موفقیت

قدرت روحی

راه های رسیدن به آرامش و موفقیت

سلام خوش آمدید

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید: أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ (مستدرک‏الوسائل- جلد ۵ – ص ۱۱۰) خواب پیش از طلوع خورشید و نیز خواب قبل از نماز عشاء، باعث فقر و پریشانی امور می شود.

********* 

امام سجاد(ع) می فرماید: لَا تَنَامَنَّ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ فَإِنِّی أَکْرَهُهَا لَکَ إِنَّ اللَّهَ یُقَسِّمُ فِی ذَلِکَ الْوَقْتِ أَرْزَاقَ الْعِبَادِ عَلَى أَیْدِینَا یُجْرِیهَا (وسائل‏الشیعة – جلد۶ – ص ۴۹۸) هرگز قبل از طلوع خورشید نخواب که من آن را برایت خوب نمی دانم، زیرا خدواند در آن وقت، روزی بندگانش را به دست ما تقسیم می کند.

امام صادق(ع) می فرماید: «نَوْمَة ُالغَداةِ مَشُومَةٌ، تَطْرُدُ الرِّزْقَ وَ تُصَفِّرُ اللَّوْنَ وَ تَقْبحُهُ وُ تُغَیِّرُهُ، وَ هُوَ نَومُ کُلِّ مَشُومٍ، اِنَّ اللهَ تَبارکَ وَ تَعالی یَقَسِّمُ الاَرْزاقَ ما بَیْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ اِلی طُلُوعِ الشَّمْسِ فَاِیّاکُمْ وَ تِلْکَ النَومَة َ».

خواب صبح و بین الطّلوعین ضررهای ذیل را دارد: خواب نَحْس و نامبارکی است؛ رزق را دور می‌کند؛ رنگ را زرد و زشت کرده و چهره را تغییر می‌دهد و آن خواب هر بدخویی است. به راستی که خداوند سبحان رزقهای بندگان را بین طلوع فجر [اوّل وقت نماز صبح] تا طلوع خورشید تقسیم می‌کند؛ پس از چنین خوابی جدّاً بپرهیزید.

فوائد بیداری بین الطلوعین و رابطه آن با رزق و روزی 

  • ۰ نظر
  • ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۵
  • مجید علیپورمقدم

قابل توجه است که کیفیت کار رسول اکرم «ص» به تدریج بود. ربا به تدریج از بین رفت. خمر به تدریج کنار گذاشته شد. در آیاتى که راجع به خمر است، این آیات در چهار مرحله مطرح مىشوند:

در یک مرحله ایماء و اشارهاى است به این نکته که مستى، رزق خوبى نیست:

«وَمِنْ ثَمَرَاتِ النَّخِیلِ وَ الْاعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَرَاً وَ رِزْقَاً حَسَنَاً».

از میوههاى خرما و انگور، مستى و رزق خوبى براى شما قرار داده شده.» نحل، 67

مرحله بعد، محدودیّت است:

 «لَا تَقْرَبُوا الصَّلَوةَ وَ انْتُمْ سُکَارَى».« در حال مستى، به نماز نزدیک نشوید و نماز نخوانید»نساء، 43

مرحله بعد، مقایسه است:

«یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فِیهِمَا اثْمٌ کَبِیرٌ وَ مَنَافِعُ لِلنّاسِ». « از تو درباره شراب و قمار مى‏پرسند، بگو در آن گناهى بزرگ و سودهایى براى مردم است.» بقره، 219.

مرحله نهایى، محدود کردن و تحریم کلى است:

«یَا ایُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا انَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْانْصَابُ وَ الْازْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشِّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ». « اى کسانى که ایمان آورده‏اید! شراب و قمار و بت‏ها و تیرهاى قرعه پلیدند و از عمل شیطان، پس از آنها دورى کنید. باشد که رستگار شوید.» مائده، 90

 این حکم در این زمینه، خطاب به کسانى است که مؤمن هستند و هنگامى است که پایهها فراهم شدهاند

  • ۰ نظر
  • ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۳
  • مجید علیپورمقدم
امام هادی سلام الله علیه :
هر که را از جانب پروردگارش حجّتى باشد، هرچند مصیبت هاى دنیا او را با قیچى تکّه تکّه کنند و پراکنده‌اش سازند، بر او سبُک آید.
 
  • ۰ نظر
  • ۰۱ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۰
  • مجید علیپورمقدم

شما عاشق اینجا خواهید شد اگر فقط نیم ساعت آن را مرور کنید.

✅️ روانشناسی آرامش و موفقیت
✅️ هدف گذاری
✅️ مدیریت زمان
✅️ برنامه ریزی
✅️ اعتماد به نفس

طبقه بندی موضوعی