قدرت روحی

راه های رسیدن به آرامش و موفقیت

قدرت روحی

راه های رسیدن به آرامش و موفقیت

سلام خوش آمدید

شغل طلبگی

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ق.ظ

به سادگی می‌توان فهمید  که استعدادهایی که با هدف و با فکر شروع به کار کرده‌اند و با شوق و با عشق به تفقه در دین با وسعتش ادامه می‌دهند و می‌خواهند پس از تفقه به انذار بپردازند و خلق را به سوی خدا بازگردانند و دلها را با او آشنا کنند، هیچ وقت فرصتی نخواهند یافت که به کار دیگری و شغل دیگری مشغول شوند. آنها همچون سربازی در جبهه مشغول مبارزه و جهاد هستند و دیگر نمی‌توانند مسائل پشت جبهه؛ از آذوقه و بند و بساط را در نظر بگیرند.

این وظیفه رهبر است،  این وظیفه امام است و این وظیفه اجتماع است که از آنها نگهداری کنند و برایشان آذوقه و لوازم  تهیه ببینند و آنها هم به جهاد و مبارزه مشغول باشند و پیشروی کنند.
آنچه از زراعت و اشتغال علی(ع) مثال می‌زنند، این مربوط به دوره غضب خلافت و برکناری از کار اصلی است. ولی همین علی بعد از رسیدن به خلافت و پیش‌آمدن  مبارزه‌ها، دیگر به سراغ زراعت نرفت و دست به بیل نزد؛ که باید شمشیر در دست داشته باشد.
و رسول بزرگ ما هم در دوره‌های تبلیغ و مبارزه، دیگر از مال‌التجاره ها برکنار شد و به سوی زارعت هم نیامد و به کار اصلیش پرداخت.»حوزه و روحانیت، ص67و68.


به همین خاطر بود که نقل می‌کنند یکى از برادران طلبه که گویا دل آزردگى زیادى از برخورد برخى بى‌انصاف‌ها داشت ار استاد پرسید: راستى به نظر شما مفت‌خور کیست؟ و ایشان فرمود: مفت‌خور کسى است که مشغول انجام تکلیف نباشد. اگر پزشکى بتواند پزشک تربیت کند، ولى تعلیم را رها کرده و مطب باز کند که خود را تأمین مالى کند، بر مسند وظیفه ننشسته است

مشهور آسمان ص 25
  • مجید علیپورمقدم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شما عاشق اینجا خواهید شد اگر فقط نیم ساعت آن را مرور کنید.

✅️ روانشناسی آرامش و موفقیت
✅️ هدف گذاری
✅️ مدیریت زمان
✅️ برنامه ریزی
✅️ اعتماد به نفس

طبقه بندی موضوعی